Villkor och policy


Villkor och policy

Butiksinformation | Hälsorådgivninig och Hälsokost | Naturklinik.se


Allmänna affärsvillkor


Allmänna affärsvillkor:


Följande köpvillkor gäller vid alla beställningar som görs hos
Naturklinik.se (org.nr 661124–3384) via naturklinik.se och halsoradgivning.se.

 

Naturklinik.se är en plattform som erbjuder expertis och produkter inom hälsa och livsstil med målet att förbättra människors livskvalitet och personliga välbefinnande. Vi är dedikerade till att alltid sätta kunskap i fokus och garantera högsta kvalitet i allt vi gör, inklusive våra produkter, hälsorådgivning, kurser och föreläsningar.


Köpvillkor för naturklinik.se


Köpvillkor för naturklinik.se:


Följande köpvillkor gäller vid alla beställningar som görs hos Naturklinik.se (org.nr. 661124–3384) via naturklinik.se och halsoradgivning.se.

Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen. Samtliga priser anges inklusive moms. 12 % moms på livsmedel och kosttillskott, 6 % moms på böcker och 25 % på övriga varor. För att handla hos Naturklinik.se måste kunden vara myndig eller ha en förälders godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av Naturklinik.se utan ansvar för att detta uppfylls ligger på kund och målsman. Kund är alltid ansvarig för att den information som lämnas i samband med beställning är korrekt. Alla produktbilder skall ses som illustrationer och Naturklinik.se kan ej heller garantera att de återges exakt i fråga om utseende och beskaffenhet.


Beställning


Beställning:


Beställningar görs via vår hemsida Naturklinik.se och Halsoradgivning.se. I samband med att du genomför din beställning godkänner du våra köpvillkor. Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen av oss.

Vi förbehåller oss rätten att justera din order om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning. Om du har lagt flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar till en leverans. Om din beställning innehåller felaktiga personuppgifter förbehåller vi oss rätten att annullera din order.

Om du har frågor kring hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupport på telefon +46 72 327 03 17 eller mejl anna.ruoss@naturklinik.se


Betalning


Betalning:

Vår web shop använder sig av den säkra betaltjänsten Stripe för att ta emot kortbetalningar. Genom att använda Stripe som betaltjänst garanterar vi en säker och smidig betalningsprocess för våra kunder. Alla korttransaktioner hanteras enligt branschens högsta säkerhetsstandarder. Kortinnehavaren ansvarar för att meddela sin bank om det skulle ske onormala aktiviteter på deras konton.
Alternativt erbjuder vi möjligheten att betala via Swish betaltjänst. Swishs allmänna villkor gäller, som kan ses här: https://www.swish.nu

Skicka din betalning till följande Swishnummer: 123 320 66 04 Glöm inte att

ange ditt för- och efternamn i meddelandefältet i Swish-appen! Dina varor skickas så snart pengarna finns på vårt konto! Vid frågor kring våra produkter är ni välkomna att kontakta oss via telefon, eller mejl. Kontaktuppgifter:
Anna Ruoss Tel.: +46 72 327 03 17 Mejl: anna.ruoss@naturklinik.se
Våraöppettider: Måndag - Fredag mellan kl.: 09:00-17:00

Viktigt: Använd ditt ordernummer som referens.


Leverans


Leverans:

Vi levererar alla våra produkter med hjälp av PostNord och DHL till hela Sverige. När din order har blivit packad och lämnat vårt lager, kommer du att få en sms-, eller mejlavisering, beroende av om du har angett ditt telefonnummer vid din beställning, från PostNord eller DHL med information om var du kan hämta ditt paket.

Vår målsättning är att hantera din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du har lagt in din beställning till det att den lämnar vårt lager. Leveranstiden är normalt 1–3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma. Du kommer att få en spårningslänk tillsammans med din leveransbekräftelse så att du kan följa din leverans.

Om det uppstår en försening i din leverans, ber vi dig som kund att kontakta PostNord, eller DHL för att få information om din leverans. Om du ändå vill häva ditt köp på grund av leveransförseningar, vänligen kontakta vår kundsupport via telefon, +46 72 327 03 17, eller mejl, anna.ruoss@naturklinik.se.

Viktigt att notera är att det är din ansvar att hämta ditt paket inom 7 dagar från det att det har blivit tillgängligt på närmaste utlämningsställe. Paket som inte hämtas ut inom den tidsfristen kommer att skickas tillbaka till oss.

Observera att leveranserna inte omfattas av ångerrätten.


Fraktkostnad


Fraktkostnad:

Vår leveranspolicy innefattar PostNord för paket upp till 1 kg och DHL för tyngre försändelser. En fast fraktavgift på 66,00 SEK tillkommer för alla beställningar inom Sverige. Beställningar över 2 000,00 SEK är fraktfria.

För att skicka försändelser upp till 1 kg inom Europa, kommer en fast fraktavgift på 145,00 SEK att tillämpas. Vi levererar till Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Portugal, Spanien och Tyskland.

Observera att eventuella skatter och tullar är kundens ansvar och inte inkluderade i fraktavgiften.


Transportskada


Transportskada:

Om din leverans har en synlig transportskada, ber vi dig att inte kvittera ut paketet hos utlämningsstället, eftersom ansvaret för skadan då ligger hos speditören.
Be utlämningsstället att notera skadan på fraktsedeln och dokumentera sedan skadan med foton där fraktsedeln är tydligt synlig. Skicka sedan paketet i retur till oss och gör en reklamation via mejl. Inkludera ordernummer, foton och en beskrivning av skadan. Observera att reklamationer som inkommer efter fem arbetsdagar inte accepteras.

Om skadan är en dold skada och inte syns förrän emballaget är borttaget, ska skadan dokumenteras med foton av innehållet och foto där fraktsedeln är tydligt synlig. Skicka sedan informationen till oss via mejl så snart som möjligt.


Reklamations-, retur- och återbetalningspolicy


Reklamations-, retur- och återbetalningspolicy:

Du har rätt att reklamera skadade, defekta eller felaktigt levererade produkter enligt konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller endast om skadan uppstod innan produkten mottogs av dig. För att utnyttja din reklamationsrätt, vänligen kontakta vår kundsupport så snart som möjligt och ange ditt namn, kontaktuppgifter, anledning till reklamation, ordernummer och namn och antal på de produkter som du önskar reklamera.

 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA - Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka, förutsatt att produkten inte har brutits, märkts eller skadats. Kontakta alltid vår kundsupport innan du returnerar en produkt, och ange ordernummer, ditt namn och kontaktuppgifter, namn och antal på de produkter som du önskar returnera och anledning till retur.

 

Returen skickas till:

Naturklinik.se

Dalkroken 30B

572 73 Kristdala

Sverige.

 

När vi har mottagit och granskat din retur, kommer vi att återbetala det ursprungliga köpbeloppet till det kort som användes vid köpet eller om så önskas, byta ut produkten. Vi förbehåller oss rätten att neka returer eller återbetalningar om produkten inte är i samma skick som vid leverans eller om det finns tecken på missbruk.

 

Kontakta oss gärna om du har frågor eller funderingar, vi kan nås via telefon, +46 72 327 03 17, eller mejl, anna.ruoss@naturklinik.se under våra öppettider som är måndag till fredag mellan kl. 09.00-17.00.


Integritets- och cookiepolicy


Integritets- och cookiepolicy:

Naturklinik.se värdesätter din integritet och strävar efter att skydda dina personuppgifter. Vi följer alla relevanta regler och förordningar, inklusive EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR).

 

Personuppgifter som samlas in vid beställning hos oss kommer att användas för att behandla och leverera din order samt för att hålla dig informerad om din leverans. Genom att godkänna våra köpvillkor samtycker du till att dina personuppgifter sparas i vårt kundregister.

 

Vår Integritets- och cookiepolicy innehåller detaljerad information om hur vi hanterar personuppgifter i enlighet med GDPR samt vilka cookies vi använder.

 

Om du har frågor om vår Integritets- och cookiepolicy eller om hur vi hanterar dina personuppgifter, tveka inte att kontakta oss via mejl anna.ruoss@naturklinik.se.


Övrigt


Övrigt:

Naturklinik.se följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Kundsupport ska kontaktas först vid klagomål om ett köp, men en tvist kan även registreras via EU-kommissionens webbplats för online köp. En tvist mellan en privatperson och företaget ska först försöka lösas genom samarbete och en god förståelse. Skiljedomsförfarande eller domstolsbeslut enligt tillämplig lag används om det inte är möjligt. Företaget samtycker till att lämna ut information och samarbeta fullt ut i tvistlösningsprocessen. Kontakta kundsupport vid frågor om köpvillkor.

 

Kontaktuppgifter

Naturklinik.se

Dalkroken 30B

572 73 Kristdala

Sverige.

 

E-post: anna.ruoss@naturklinik.se

Telefon: +46 723 270 3 17

Hälsorådgivare

Kontakta oss


Måndag - Fredag
09:00 - 17:00
Lördag - Söndag
Stängt

Administratör

Anna Ruoss


Hälsovetare - med inrikning på Biomedicin

Hälsocoach & KRAFT - Instruktör

Anna Ruoss

Holger Ruoss


Administration & Webbansvarig

Holger Ruoss

Email: holger.ruoss@naturklinik.se


Telefon: +46 70 308 01 27

© All rights reserved.

:
Retur- och återbetalningspolicy